fredag, juli 18, 2014

Drottningholm


Drottningholm, to rezydencja królewska, która znajduje się na wyspie Lövon, w gminie Ekerö, 15 km od centrum Sztokholmu. Ten piękny pałac w stylu renesansowym został wybudowany  w 1662 roku. Posiadłość jest otoczona barokowym ogrodem.

W 1991 roku rezydencja Drottningholm została wpisana na listę światowego dziedzictwa Unesco.

W południowym skrzydle zamku mieszka rodzina królewska. Cześć zamku jest  przeznaczona na cele muzealne.





Herkulesfontänen - fontanna Herkulesa, którą zaprojektował Nicodemus Tassin młodszy.







Na terenie rezydencji Drottningholm znajduje się wiele interesujących obiektów.


Vakttältet vid China slott


China slott - Chiński pawilon








Jest to miejsce odwiedzane przez wielu turystów, ale mimo to bardzo przyjemne. Więcej informacji na temat pałacu Drottningholm można znaleźć w wikipedii.

Zdjęcia zostały zrobione na początku czerwca tego roku (telefonem, a trzecie zdjęcie i ostatnie w 2012r.) 

6 kommentarer:

  1. Bardzo tam ładnie. Piękne miejsce.

    SvaraRadera
  2. Hej. Przepraszam za spam, ale chce tylko napisać,że zaprosiłam Cię do zabawy :) udział nie jest obowiązkowy,ale chętnie poznam Twoje odpowiedzi :)
    http://dorazetblog.blogspot.com/2014/09/liebster-blog-award.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Chętnie odpowiem :) Przepraszam, ze tak późno opublikowałam Twój komentarz, ale nie wchodziłam na stronę od długiego czasu. Kompletnie nie miałam czasu, a na domiar złego zepsuł mi się komputer :/

      Radera
  3. Bardzo ładne zdjęcia, uwielbiam tego typu ogrody, robią wrażenie. Pierwszych kilka zdjęć kojarzy mi się z Paryżem:)

    SvaraRadera
  4. Piękne zdjęcia, wspaniała wycieczka....

    SvaraRadera